تاثیر سئو در فروش

جستجو

با گسترش اینترنت کسب و کار های زیادی به فعالیت در این بستر روی آورده اند. بستر وب از محبوب ترین و مناسب ترین فضا ها برای شروع یک کسب و کار است. بعد از طراحی سایت کسب و کارتان شما برای اینکه دیده شوید نیازمند سئو و بهینه سازی وب سایتتان خواهید بود تا در این حوزه پر رقابت دیده شوید.

برای کسب مخاطب و مشتری بیشتر وجود وب سایت به تنهایی کافی نیست بلکه باید به سئو در فروش اهمیت داد. سئو یا بهینه سازی موتور جستجو، یک استراتژی تحلیلی و خلاقانه برای ارتقای ترافیک یک وب سایت از طریق موتورهای جستجو مانند Google است.

تاثیر سئو در فروش یکی از عواملی است که به رونق و پیشرفت شما بهبود می بخشد و می تواند شما را به رتبه و جایگاه های بالایی در موتور های جستجو برساند که منجر به افزایش ترافیک و جذب مشتری بیشتر در وبسایت فروشگاهی شما می شود.

سئو به دلیل داشتن هزینه کم نسبت به روش های تبلیغاتی روز و همچنین بازدهی عالی می تواند با انجام کار های کوتاه مدت، تاثیرات بلند مدتی را داشته باشد و امروزه سایت های زیادی به تاثیر سئو در فروش و تبلیغ خود اهمیت می دهند، در واقع سئو از قدرتمندترین ابزار های بازاریابی است.

تاثیر سئو در فروش اینگونه می باشد که شما را به یک  مرجع قابل اطمینان در اینترنت تبدیل کند، به این صورت که کاربران با جستجوی محصول مورد نظرشان در مرورگر خود ابتدا با سایت شما مواجه می شوند می تواند این ذهنیت را در آنها به وجود بیاورد که چون این سایت (سایت شما) در اولین نتیجه است قطعا محصول را موجود دارد و مرجع معتبری است که، در نتیجه اول قرار گرفته است.

امروزه که کسب و کار های فروشگاهی به فروش آنلاین در سایت ها روی آورده اند به دلیل وجود رقابت شدید در نتایج ابتدایی موتور های جستجو، شما نیازمند افرادی ماهر برای انجام سئو روی سایت خود می باشید.

 تیم Seoweb 7 با داشتن افراد با تجربه و متخصص در زمینه سئو می تواند به بهینه سازی سایت شما کمک کند تا رتبه های بهتر گوگل قرار بگیرید.

اهمیت و تاثیر سئو در فروش چیست ؟

اهمیت و تاثیر سئو در فروش

امروزه کاربران برای خرید محصولات و کسب اطلاعات درباره آنها از موتور های جستجو نظیر گوگل و بینگ استفاده می کنند. پرس و جو هایی که اکثرا در موتور های جستجو تایپ می شوند بسیار هدفمند هستند و برای کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است.

بنابراین انتشار محصولات، مطالب و خدمات مرتبط با نتایج جستجوی کاربران بسیار با ارزش می باشد.

معمولا اکثر افرادی که کلمه ای را جستجو می کنند بیشتر در نتایج ابتدایی متمرکز می شوند و افراد بسیار کمی سعی می کنند که به صفحات بعدی بروند.

پس اعمال استراتژی های سئو در اینجا به شما کمک می کنند تا در نتایج ابتدایی موتور های جستجو قرار بگیرید که این قرارگیری شما را نزد کاربران مورد توجه قرار می دهد و در نتیجه منجر به تبدیل شدن آنها به مشتری و افزایش فروش محصولات می شوند.

تاثیر سئو در فروش به قدری زیاد است که امروزه سایت هایی که در رتبه های بالایی قرار دارند، برای به دست آوردن جایگاه بهتر در نتایج با یکدیگر رقابت می کنند و این رقابت تنها با تمرکز بر روی پیاده سازی یک سئوی صحیح و دقیق می تواند سایت برتر را مشخص کند.

نکاتی برای افزایش تاثیر سئو در فروش

نکاتی برای افزایش تاثیر سئو در فروش

سئو یک استراتژی است که با چندین روش انجام می شود. با کمک این روش ها در واقع بهینه سازی صورت می گیرد، در زیر به چند نکته و روش در بهینه سازی موتور جستجو اشاره شده است :

1. توجه به کلمات کلیدی :

کلمات کلیدی خود نقش مهمی در بهینه سازی موتور جستجو دارند. با  قرار دادن کلمات کلیدی مرتبط می توانید مشتریان زیادی را به سایت خود جذب کنید.

بر فرض مثال شما صاحب یک سایت فروش لباس هستید و پیراهن هایی را می فروشید، افرادی که در اینترنت کلمه ای با عنوان پیراهن جستجو می کنند با تعداد زیادی سایت مواجه می شوند و ممکن است خزیدار هم نباشند اما اگر شما در محصولتان از کلمه ای با عنوان پیراهن آبی استفاده کنید کاربر با جستجو می تواند سایت شما را ببیند و احتمال اینکه از شما خریداری بکند زیاد است.

2. ساخت محتوای ارزشمند :

کلمات کلیدی خود به تنهایی ارزش آنچنانی ندارد و باید از آنها در یک محتوای عالی به کار برده شود. منظور از محتوای عالی همان توضیحات، عکس و فیلم هایی است که در بخش محصولاتتان به کار می برید.

توسط یک محتوای قدرتمند مشتریان شما افزایش می یاید. برای داشتن یک محتوای جذاب باید تمام موارد اعم از ارائه مطالب صحیح، قرار دادن عکس و فیلم های متعلق به خود محصول و مواردی از این قبیل را رعایت کنید.

3. سئوی درون صفحه :

دلایل زیادی وجود دارد که نشان دهنده اهمیت سئو داخلی برای موفقیت شما است، بنابراین اگر می خواهید که فروش خود را افزایش دهید، باید به تکنیک های درون صفحه توجه کنید.

چند علت تاثیر سئو در فروش با سئوی درون صفحه به طور خلاصه : سئو داخلی سایت شما را کاربرپسندتر می کند، ایندکس صفحات را برای موتورهای جستجو آسان تر می کند، رتبه جستجوی شما را نزد موتور های جستجو افزایش می دهد.

4. سئوی محلی :

همچنین دریافت ترافیک از جستجو های محلی برای سایت کسب و کار شما ارزشمند است و با این کار می توانید کاربر را به محل کسب و کار خودتان بکشانید. با پیاده سازی تکنیک سئوی محلی می توانید در نتایج مرتبط با شهر یا محل خود دیده شوید. در نتیجه به کلمات کلیدی مرتبط به محل خود اهمیت بدهید و محتوای خود را برای تمام پلتفرم ها بهینه کنید.

5. افزودن وبلاگ :

شما با افزودن وبلاگ برای سایت فروشگاهی خود می توانید با خلق محتوا و مطالب به پرسش و نیاز های کاربران خود جواب دهید. با ایجاد وبلاگ سایت شما تبدیل به یک منبع معتبر در نزد موتور های جستجو می شود و از این طریق کاربران زیادی برای بازدید از سایت شما ترغیب می شوند.

6. سئوی خارجی :

سئوی خارجی تکنیک هایی است که خارج از سایت برای بهینه سازی است مانند فعالیت در شبکه های اجتماعی و …  است.

امروزه به دلیل حضور اکثر مردم در اینترنت، حداقل آنها در چند شبکه های اجتماعی معروف همچون اینستاگرام و فیسبوک فعالیت می کنند. با قرار دادن لینک سایت در این شبکه ها می توان ورودی های خوبی را داشت.

زمانی که شما مجبور به استفاده از مطالب یک سایت دیگر در محتوای خود هستید با استفاده مستقیم آن گوگل شما را جریمه می کند و برای رعایت حق کپی رایت شما می توانید لینک منبع اصلی را در آن قرار دهید و با این کار همچنین محبوبیت شما نزد دیگران افزایش می یابد.

تاثیر سئو در فروش به قدری بالاست که علاوه بر جذب مخاطب می تواند آن ها را به مشتری دائم و وفادار تبدیل کند، برای انجام یک سئوی صحیح و اصولی شما می توانید با ما در تماس باشید.

همچنین تیم سئووب 7 به‌عنوان یک مجموعه حرفه‌ای در طراحی وب ‌سایت و سئو، آماده ارائه خدمات سئو می باشد. این تیم با تجربه و دانش فنی خود، به شما کمک خواهد کرد تا سئو سایت شما به درستی انجام شود برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به بخش تعرفه سئو مراجعه کنید.

تاثیر سئو در فروش در مدت طولانی

تاثیرات طولانی مدت سئو در فروش

تاثیر سئو در فروش، نسبت به دیگر تکنیک های تبلیغاتی اثرات طولانی مدت را در تمام قسمت کسب و کار اینترنتی شما می گذارد. همچنین سئو یا همان بهینه سازی موتور جستجو مزایای متعددی را نیز در پی دارد. در زیر به برخی از تاثیر سئو در فروش اشاره شده است :

- افزایش ترافیک وب سایت :

یکی از اهداف مهم و اصلی در بهینه سازی موتور های جستجو افزایش ترافیک در سایت شما می باشد. یعنی با این روش کاربران زیادی از سایت شما بازدید کنند، مشغول کنکاش باشند در نهایت محصول مورد نظر خود را خریداری کنند.

به گفته اوبرلو، تقریبا 4 میلیارد نفر در شبکه های اجتماعی مختلف فعال هستند. بنابراین کسب و کارهای فعال در این فضا باید محتویات خود را بهینه کنند. بنابراین با کمک استراتژی های مختلف سئو، می توان محتوای وب سایت را بهینه سازی کرد که در موتورهای جستجو مانند گوگل رتبه شما را بالا می برد و در افزایش سئو اهمیت دارد. همچنین سئو ترافیک ارگانیک را به سمت سایت شما هدایت می کند.

- کم هزینه بودن :

زمانی که شما سایتی ضمن فروش ایجاد می کنید به البته باید هزینه های خود را عاقلانه مدیریت کنید. استراتژی های سئو از سایر استراتژی های بازاریابی ارزان تر است، بنابراین می توانید هزینه های باقی مانده خود را صرف دیگر امورات سایت خود انجام دهید.

تاثیر سئو در فروش دراز مدت است و به شما در رشد درآمد و فروشتان کمک می کند زیرا زمانی که سئوی سایت خود را بطور صحیح انجام دهید ورودی های زیادی را خواهید داشت. ” هزینه کم-بازدهی زیاد ”

- افزایش آگاهی از برند :

هنگامی که کسب و کار شما در رتبه های بالاتر قرار می گیرد، افراد زیادی نام شما را می شنوند، که منجر به افزایش آگاهی برند و تاثیر سئو در فروش می شود.

افزایش آگاهی از برند برای رشد کسب و کار بسیار مهم است چون اعتماد مردم را افزایش می دهد همچنین مردم بیشتر از سایت هایی خرید می کند که نام آن برایشان آشناست.

- سئو طول عمر بیشتری دارد :

در مقایسه با سایر استراتژی های بازاریابی دیجیتالی، سئو برای مدت طولانی دوام می آورد. وقتی کسب و کار خود را با نصب کردن یک بیلبورد در محیط شهر، تبلیغ آن در تلویزیون یا توزیع تراکت بازاریابی می کنید، مدت زیادی دوام نمی آورد.

اما با سئو، زمانی که شما یک مقاله یا محتوای کسب و کار خود را در وب منتشر می کنید، برای همیشه در اینترنت باقی می ماند. شاید بخواهید آن ها را بهینه کنید اما ارزششان حفظ خواهد شد و می توانید تاثیر سئو در فروش را ببینید. ” محتوای بهتر-عمر بیشتر “

- بازخورد ها و نظرات آنلاین :

موتورهای جستجو در حال حاضر نه تنها به عنوان ابزاری برای یافتن اطلاعات و مطالب در مورد محصول عمل می کنند، بلکه به عنوان ابزاری برای تصمیم گیری در مورد خرید یا عدم خرید محصولات نیز استفاده می شوند.

81٪ مردم قبل از خریداری یک محصول، درباره آن محصول جستجو می کنند. در واقع، آنها به دنبال نظرات افراد مختلف هستند.

بنابراین با تاثیر سئو در فروش سایت، کسب و کار شما در رتبه و نتایج بالاتری قرار می گیرد و افراد زیادی را برای سایت خود به دست می آورید. لذا، احتمال زیادی وجود خواهد داشت که بتوانند محصولات شما را بخرند و آن محصولات را بررسی کنند.

بدین ترتیب، اگر نظرات درباره محصولات مثبت باشد و برای کاربران دیگر جذاب و مفید باشد، ترافیک بیشتری را به سایت شما جذب می کند و در شکوفایی کسب و کار شما کمک می کند.

تاثیر سئو در فروش کسب و کار های مختلف

تاثیر سئو در فروش کسب و کار ها

امروزه کسب و کار هایی که به فعالیت در وب سایت ها روی آورده اند بدون استفاده از تکنیک های سئو به سختی می توانند دیده بشوند و مخاطب جذب کنند. سئو یا بهینه سازی موتور جستجو برای کسب و کار های مختلف به صورت متفاوت شکل می گیرد. در زیر به دو نوع از این کسب و کار ها در حوزه وب می پردازیم :

1. تاثیر سئو در فروش سایت های فروشگاهی :

امروزه به دلیل رقابت بسیار شدید میان فروشگاه های اینترنتی، بهبود سئو در این نوع کسب و کار ها بسیار مهم است. در وبسایت های فروشگاهی اگر از مسئله سئو غافل شوید ممکن است میزان درآمد و رشد فروشگاه شما تحت تاثیر قرار گیرد.

همانگونه که در بالا اشاره شد سئو در کسب و کار های فروشگاهی یک مسئله حیاتی است و باید محصولات شما در بالاتر از محصولات دیگر رقبا قرار گیرد اگر می خواهید درآمد و بازخورد بهتری داشته باشید. همچنین شما با انجام سئو دیگر مجبور به سرمایه گذاری آنچنانی برای تبلیغات شهری و یا مجازی نخواهید بود.

در واقع سئو یک سرمایه گذاری بلند مدت می باشد و صرف هزینه نسبت به ورودی که دارد از دیگر روش های بازاریابی بهتر و برتر است. تاثیر سئو در فروش به قدری زیاد است که امروزه انجام بهینه سازی را برای تمام وبسایت های فروشگاهی به امری ضروری تبدیل کرده است.

2. تاثیر سئو در فروش سایت های شرکتی :

سایت های شرکتی متفاوت از سایت های فروشگاهی عمل می کنند. در سایت های شرکتی هدف از آنها فروش یک محصول در خود سایت نمی باشد. در واقع سئو در سایت های شرکتی به منظور فروش انجام نمی شود بلکه هدف از سئوی این کسب و کار ها شناخته شدن و تبدیل شدن به یک برند است. 

سئوی شرکتی امروزه به یک زیربنایی مهم تبدیل شده و هر سایت شرکتی برای دیده شدن در نتایج و رتبه بالاتر باید آن را به کار ببرند. خیلی از شرکت های بزرگ در حال سرمایه گذاری در بهینه سازی موتور جستجوی سایت خود هستند تا همیشه بالاتر از دیگر رقبا قرار گیرند.

به زبان ساده، سئو برای شناخته شدن سایت شرکتی و معرفی خدمات آن صورت می گیرد بلکه خرید و فروش محصولی مستقیما در اینگونه سایت ها صورت نمی گیرد.

شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات دقیق در مورد هزینه های سفارش سئو سایت فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.
لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.
سئووب7 - seoweb7

نتیجه گیری

نتیجه گیری تاثیر سئو در فروش

پس سئو یک استراتژِی بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو است که توسط آن می توان ترافیک های ارگانیک از مخاطبان دریافت کرد. همچنین از جمله روش های بازاریابی است که به شما در رونق فروش و جذب مخاطبان زیاد کمک می کند. 

سئو یک سرمایه گذاری بلند مدت است که با انجام آن در وب سایت فروشگاهی خود به مرور نتایج و بازخورد آن را خواهید دید و متوجه خواهید شد که سئو چقدر در مدیریت هزینه های خود نسبت به روش های تبلیغاتی شهری و مجازی کمک خواهد کرد و تاثیر سئو در فروش را خواهید دید.

سئو، خود نیز شامل نکاتی است که با رعایت آن می توان به هر چه بهینه شدن سایت و صعود به نتایج ابتدایی کمک کرد.

با سئو زمانی که سایت شما بهینه شد، می توانید تبدیل به یک برند شوید تا افراد شما را به یاد داشته باشند و در مقایسه محصولات منابع دیگر، محصولات شما را نسبت به سایر رقبا ترجیح خواهند داد.

البته انجام سئو در کسب و کار های مختلف با تکنیک های متفاوتی شکل می گیرد و این مسئله نیز بستگی به نحوه فروش شما دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *